WHAT IS THIS GAME GOING TO BE?
Party game:
Party game:
local couch party game maken.
Een simplistisch spel met goede afwerking.
Denk hierbij aan -> 3d local multiplayer game
Die met 4 camera's in splitscreen opereert
Ik ga mijn main game vroeg "af" maken om vooral te focussen op polish en extra's. Op het eind zou ik me eventueel kunnen focussen op het Publiceren van dit spel.
Wat maakt dit spel uniek?
Als Core gebruik ik voor dit spel Verstoppen.
Dit baseer ik natuurlijk grotendeels op het real life spel: verstoppertje. om het echte creatieve gevoel van verstoppen na te maken gebuik ik dus physics in het environment. je kan zo dingen verschuiven. oppakken en… verstoppen.
iets waar ik veel aan wil werken is het aantal assets en game mechanics.
extra’s
glas dat breekt, spiegels die werken, lichten die aan en uit kunnen. tauw dat dynamisch is, kussens en dekens met soft bodies water waarmee je kan interacteren.
themes.
70’s pop, cops and robbers, easter, winter enz.
Met bijpassende lichten en karakters. ook zullen objecten op random locaties liggen zodat een level niet repetitive wordt.
De unieke stijl komt natuurlijk bij mijn wacky physics vandaan.
Core.
Als Core Gebruik ik verstoppen voor je vrienden.
verstoppers hebben een voorsprong (zoeker heeft zijn ogen dicht)
verstoppers kunnen hun eigen visie belemmeren zodat de zoeker niet mee kan kijken. zo kunnen ze nog steeds verplaatsen, maar is dit riskant wanneer je je handen weghaalt.
doordat dit spel in een gebouw afspeelt gaat dit vaak gebeuren en zitten spelers juist vaak achter elkaar aan te rennen in plaats van te verstoppen. vandaar de naam: Hide, Seek and Run.
Je hebt iemand gevonden wanneer je iemand aanraakt als zoeker of je ze schiet met je geweer. zijn er 3 minuten op? dan hebben of alle verstoppen gewonnen of de zoeker. (licht eraan of iedereen gevonden is).
Dynamische levels.
Dit spel zal veel dynamische levels hebben zoals dit hotel wat ik heb gemaakt. het heeft 5 uniek ingedeelde kamers, een lobby, bar, restaurant, fitness plek, badkamers, keuken, een zwembad en een garage. en heeft hierin werkende, lichtknoppen touwen, spiegels, glas en soft body kussens en dekens.
Je kan objecten oppakken door je handen naar voren te steken. maar sommige objecten zullen heel zwaar zijn om te verplaatsen. dit spel is met 2, 3 of 4 mensen te spelen dus om het moeilijker te maken bij missende spelers moet de seeker ook een random object vinden uit dat level. de verstoppers kunnen ook weten welk object dit is en kunnen deze ook verstoppen.
door goede plekken, en locaties voor stage hazards te leren kennen speelt mastery ook een grote rol in dit spel. wat goed is als je wilt dat spelers vaker terugkomen.
(read “Repetition, Reward and Mastery: The Value of Game Design Patterns for the Analysis of Narrative Game Mechanics” for more knowledge about how mastery can be used)
Wacky physics
Ik ben al begonnen in de development van de character physics wat er zover zo uitziet. Het werkt met rigid bodies en joints wat zorgt voor echt geinige animaties. je kan je handen al naar voren doen, lopen, springen, doodgaan en face planten.
WHAT DO I NEED TO DO TO MAKE THIS HAPPEN?
WHAT DO I NEED TO DO TO MAKE THIS HAPPEN?
Rollen
Ook al ga ik ervan uit dan ik al het programmeur werk, Art werk en Design werk zelf zal doen, is dit wie ik nog goed zou kunn gebruiken.
Week 1
|
week 2
|
week 3
|
“Af” einde maand
| |
juni 2018
uren: 40
(in verband met verhuizen)
|
alle kamers met joints ingedeeld en werkend,
toepassen van box colliders en aanmaken van prefabs |
focussen op alle karakters werkend krijgen
|
bug fixen (zoals het stoppen van lopen wanneer de camera naar beneden kijkt.
|
afgewerkte level assets en karakters zonder bugs.
in gedeeld in het level wat nu af is |
juli 2018
uren: 30
(in verband met vakanties)
|
werkend krijgen dat de armen door 2
verschillende knoppen gestuurd worden |
werkend krijgen dat deze armen richten waar de
camera richt en dat ze objecten vastkleven wanneer deze worden aangeraakt |
een bool aanmaken voor wanneer iemand seeker is dat hij een
geweer in zijn handen heeft. en dit geweer maken + tag systeem |
je hebt nu werkende verstoppers en zoekers.
de verstoppers kunnen nu aangeraakt worden of geschoten wat een waarde achterlaat |
augustus 2018
uren: 50
|
eventmanager aanmaken
die regelt welk thema, welke karakters en welk
level aangeroepen wordt |
alle thema's, en karakters af.
|
systeem wat na een nieuwe scène
gaat wanneer er 30 seconden op zijn of iedereen gevonden is. ook houd het bij wie won |
het level heeft nu een chronologisch
werkende volgorde. |
september 2018
uren: 60
|
ui en ffx werkend met de verschillende waarden
|
StartScene en End/Winst Scène af
|
Afrondingen. bug fixes en publiceren als mogelijk
|
een afgerond en gestileerd eindproduct
|
TECHNICAL ACTION PLAN:
To detect wether the switch is pullen or not i,m going to place a collider on one side of the switch and that detects if there is a collision with a "switch tag"
If there it will start the routine of spark- darknes and flash after some time.
sparks:
i will create 3 particle effects: a quick explosion, a flashing circle and sparks that fly out of it.
this will be triggered in my script bysetting my parent object to true
i will create 3 particle effects: a quick explosion, a flashing circle and sparks that fly out of it.
this will be triggered in my script bysetting my parent object to true
darkness:
all light objects should turn off and my main light should chage color.
also there is going to be an animation of little ghost that haunt the hotel.
all light objects should turn off and my main light should chage color.
also there is going to be an animation of little ghost that haunt the hotel.
flash:
Reacties
Een reactie posten